گروه حوادث: اعضای یک باند قاچاق لوازم پزشکی پس از دستگیری توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا اعتراف کردند با همکاری کارمندان یک بیمارستان قطعات پزشکی را تعویض می‌کردند.

سرهنگ علی سلطانی- رئیس پلیس مبارزه با قاچاق ارز و کالای پلیس آگاهی کشور روز گذشته با اعلام این خبر گفت : از اوایل مرداد ماه ماموران مبارزه با قاچاق کالای استان خراسان رضوی در جریان فعالیت یک باند قرار گرفتند که لوازم ارتوپدی استاندارد بیمارستانی را  با لوازم غیر استاندارد تعویض می کردند.

با این گزارش، با هماهنگی ماموران اطلاعات پلیس، بیمارستان مورد نظر تحت مراقبت نامحسوس قرار گرفت و ماموران در تحقیقات اولیه خود متوحه رفت‌و آمدهای  چند کارمند اتاق عمل بیمارستان به ساختمان متروکه‌ای در مقابل بیمارستان  شدند.

 ماموران که به رفت و آمدهای کارمندان به این ساختمان مشکوک شده بودند با دستور قضایی   وارد ساختمان متروکه شدند و در جستجوهای صورت‌گرفته به  انباری رسیدند که در داخل آن 1500 نوع انواع  لوازم ارتوپدی به ارزش 4 میلیارد ریال انبار شده بود.

با بررسی‌های پلیسی در این خصوص بود که ماموران فردی را به نام نشاط دستگیر کردند، این عضو باند در بازجویی ها در خصوص شگرد باند برای تعویض لوازم ارتوپدی بیمارستان گفت: با همدستی چند نفر از کارمندان اتاق عمل بیمارستان لوازم ارتوپدی را که ساخت انگلیس یا سوئیس بودند را از بیمارستان خارج کرده و به جای آنها لوازم ارتوپدی ساخت هند و پاکستان را  که کیفیت  و قیمت پایین  تری داشتند جایگزین می‌کردیم.

نشاط در ادامه بازجویی ها گفت: در مواردی نیز با تبانی کارمندان بیمارستان برچسب‌ها و سلفو‌ن‌های لوازم  اصلی را به محصولات قاچاق چسبانده و آنها را به جای اصل 10 برابر قیمت اصلی به عنوان لوازم انگلیسی به فروش می رساندیم.

 سرهنگ علی سلطانی- رئیس پلیس مبارزه با قاچاق ارز و کالای پلیس آگاهی کشور- با اعلام این خبر گفت: تلاش برای دستگیری بقیه اعضای این باند در حالی ادامه دارد که پرونده این قاچاق از سوی معاونت قضایی و دارویی وزارت بهداشت استان در حال پیگیری است.

کد خبر 29035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز